گزارش مستند شبکه آمريکايي از یک روز زندگی احمدی‌نژاد + فیلم
دکتر احمدي‌نژاد در آستانه سفر به آمريکا به خبرنگار زن آمريکايي شبکه ان.بي.سي اجازه داد تا از يک روز کامل از زندگي خصوصي و کاری وي گزارشی مستند گونه تهيه کند.


اين گزارش شامل يک روز کامل از زندگي احمدي‌نژاد از ساعت پنج بامداد تا پاسي پس از نيمه شب است در حالي که خبر آزادي دو جاسوس آمريکايي ظرف حداکثر 48 ساعت، نخستين بار از اين شبکه و از زبان احمدي‌نژاد پخش شد. 
اين مستند شامل نماز صبح و نيايش احمدي‌نژاد 54ساله، نرمش صبحگاهي به‌مدت نيم‌ساعت به همراه محافظان خود، ورود به دفتر کار رأس ساعت هفت صبح و نمازهاي پنجگانه اوست.
آن کوري، خبرنگار ان.بي.سي که پيش از اين سابقه فعاليت هاي رسانه اي عليه ايران در زمينه حجاب، انرژي هسته اي، حقوق بشر، اعتراضات پس از انتخابات رياست جمهوري 88 و... را در کارنامه خود داشته است، در ابتداي پخش اين مستند، با اشاره به اينکه اين مستند در آستانه سخنراني احمدي‌نژاد در مجمع عمومي سازمان‌ملل‌متحد پخش مي‌شود، بر ساده‌زيستي احمدي‌نژاد تأکيد مي‌کند و دفتر کار او را دفتري بزرگ اما ساده مي‌خواند.
اين مستند نشان مي‌دهد که رئيس‌جمهور، هر روز صبح ابتدا روزنامه‌هاي کشور را مي‌خواند و متن پياده‌شده رصد رسانه‌هاي خارجي و نامه‌هاي مردمي را مطالعه مي‌کند.
اين فيلم در حالي پخش مي‌شود که احمدي نژاد روز 25 ارديبهشت سال جاري در گفت‌وگوي تلويزيوني با شبکه دو سيما گفته بود که: «خوشبختانه من نه سايت مي‌بينم و نه روزنامه مي‌خوانم! البته توهين به کسي نباشد! وقت آن نيست! بالاخره هر چه بخواني ذهن را مشغول مي‌کند! ‌اين قدر کار هست که اگر 24ساعته کار کنيم کم مي‌آوريم!»
 
 
برای دانلود فیلم روی آیکون زیر کلیک کنید
 
 
 

اين مستند همچنين با تأکيد بر سخت‌بودن زندگي احمدي‌نژاد و خستگي‌ناپذيري وي به ديدار او با رهبران شيعه پاکستان، شهروندان فقير مرزنشين ايران در مرز ترکمنستان، ديدار با زنان و شهرونداني که از زندگي در منازل ساخته‌شده توسط دولت ابراز خوشحالي مي‌کنند، ديدار با يک مرد بي‌بضاعت که سه پسر او در دفاع مقدس به شهادت رسيده‌اند، حرکت با خودرو در ميان مردم استقبال‌کننده در شهرستان‌ها و جلسه و گفت‌وگو در يک فروند هواپيماي 707 مي‌پردازد.

خبرنگار ان.بي.سي سپس در تمجيد از احمدي‌نژاد از مقام معظم رهبري نيز براي اثبات خستگي‌ناپذيري او مايه مي‌گذارد و مي‌گويد: احمدي‌نژاد هر روز تا ساعت دو بامداد کار مي‌کند و تنها سه ساعت تا پنج صبح مي‌خوابد و گفته مي‌شود که رهبر ايران، آيت‌الله سيد علي خامنه‌اي به او توصيه کرده خوب بخوابد.

خبرنگار از احمدي نژاد مي‌پرسد آرزوي شما براي آينده ايران چيست، که او پاسخ مي‌دهد: «من براي همه ملل جهان، صلح، دوستي، شادي و وحدت مي‌خواهم.»

مصاحبه با اين شبکه در حالي صورت مي گيرد که ان.بي.سي يکي از زردترين شبکه‌هاي تلويزيوني آمريکاست که معمولاً به خبرهاي مربوط به هنرمندان و ورزشکاران و خوانندگان و ملکه‌هاي زيبايي و ...مي‌پردازد.
شبکه ان.بي.سي همانند ساير شبکه‌هاي آمريکايي در خلال برنامه‌هاي متعدد خود به گسترش فرهنگ آمريکايي در تمام جهان مي‌پردازد. از آنجا که اين شبکه از ناحيه فرهنگي وارد جريان کنترل انديشه و افکار و جهت‌دهي به افکار عمومي دنيا شده است به مراتب خطرناک‌تر از ساير رسانه‌ها عمل مي‌کند. در فيلم‌ها و کليپ‌هايي که از شبکه ان.بي.سي پخش مي­شود به‌راحتي مي توان به ايده برتري ذهن و فکر آمريکايي پي برد.
فرهنگ آمريکايي را مي­توان در فيلم هاي فراگير اين شبکه ديد؛ در فيلم‌ها و کليپ‌هايي که مستقيماً دنياي اسلام و مسلمانان را در هر کجاي جهان نشانه رفته است. اين کانال‌هاي اصلي تلويزيون در حقيقت سازندگان افکار سياسي در جامعه آمريکا هستند و در حدود 250 ميليون مرد و زن آمريکايي ديدگاه­هاي سياسي خود را از اين کانال‌ها دريافت مي­کنند. علاوه بر اين ميليون­ها بيننده اروپايي و آسيايي و کانادايي و غيره به طرق مختلف اخبار خود را از اين کانال‌ها به طور مستقيم اخذ مي‌کنند. آمريکاي لاتين به‌طور درست در اختيار اين کانال‌ها هستند.
 

شبکه ان.بي.سي حتي در برخي از برنامه‌هاي خودش به‌طور آشکار در مورد مليت يهود برنامه پخش مي‌کند و از خصوصيت‌هاي قوم يهود و شجاعت و هوشمندي و خدمات آنان ياد مي‌کند. به عنوان مثال در سال 1964 ميلادي اين شبکه برنامه­اي را توسط راهب لوتري استاکپخش کرد که نامبرده يهوديان را از خون عيسي مسيح(ع) شريک دانست.
اين شبکه پر طرفدار در آمريکا نه تنها در صدد است که به سراغ ساير مردم جهان رفته و با قبضه رسانه در کشورهايي که اصولاً از داشتن رسانه‌هاي مستقل و با وجدان بي‌بهره‌اند به انتشار دروغ‌هايي از نوع آمريکايي مي‌پردازد. رؤياي آمريکايي، زندگي در آمريکا، القاي اين حس که آمريکايي­ها در صدد حل مشکلات ديگران هستند و ادبيات­هايي از اين دست به وفور در برنامه‌هاي ان.بي.سي و ساير رسانه‌هاي آمريکايي ديده مي‌شود.
در بخش تحولات جهان از ديدگاه ان.بي.سي غالب بحث‌ها، حول فعاليت‌هاي ضد اسلامي اين شبکه و تحريف اخبار جهاني مي‌چرخد.
در سال‌هاي پس از 2001 ميلادي و متعاقب حملات تروريستي 11سپتامبر، رهبران آمريکا ادبيات جديدي را به نام تروريسم و مبارزه با تروريسم در سطح بين‌المللي مطرح کردند و رسانه‌ها نيز در حکم بنگاه‌هاي خبرپراکني بلافاصله به اين موضوع دامن‌زده و به توليد و بازتوليد آن پرداختند به‌گونه‌اي که بعدها همين جو رسانه‌اي حتي بر روي مطرح‌کنندگان آن تأثير گذاشت و به آنها چهره افراطي‌تري داد که در تهاجم آمريکا به افغانستان و عراق ديده شد.
رسانه‌هاي آمريکايي و در صدر آنها ان.بي.سي با تأکيد بر اسلام راديکال به عنوان يکي از منابع تروريسم در جهان به تعميم ديدگاه­هاي خود پرداخته و اسلام راديکال را شامل حال همه مسلمانان دانستند. فراتر از اين، آنها با پيوند دادن تروريسم به مسلمانان هرحادثه تروريستي در هر نقطه از جهان را متوجه آنان ساخته و از اين طريق هيچ راهي براي دفاع از حقوق مسلمانان در سايرجوامع به ويژه کشورهاي اروپايي و آمريکا نگذاشته‌اند.
يکي از برنامه‌هاي مشهور شبکه ان.بي.سي مصاحبه‌هاي جيمي فالون است. وي که يکي از تحليگران ارشد اين شبکه است و در لابلاي برنامه‌هاي خود همواره سعي در تخريب اسلام و وجهه مسلمانان دارد. در يکي از برنامه‌هاي وي که در 9 مارس 2009 ميلادي برگزار شد، او مستقيماً واژه "اسلام" را مورد تمسخر قرار داد.
در برنامه‌هاي متعدد ان.بي.سي همچنين موضوع جنگ آمريکا عليه عراق و افغانستان با ديد مثبت نگريسته شده و به توجيه اين جنگ‌ها پرداخته شده است. در واقع انحراف افکار عمومي به جاي تنوير افکار عمومي به يکي از استراتژي­هاي اصلي رسانه‌هاي آمريکايي مانند ان.بي.سي تبديل شده است. اين رسانه‌ها نه تنها از جنگ دفاع کردند بلکه امروزه که تمام دنيا و از جمله رهبران آمريکايي به اين نتيجه رسيده‌اند که بايد براي ايجاد امنيت و آرامش در دنيا، سربازان آمريکايي به خانه برگردند، بازهم از افزايش نيروها در کشورهاي جنگ‌زده صحبت به ميان مي‌آورند و با کشاندن مقامات آمريکايي به برنامه‌هاي خود از آنها مي‌خواهند که به جنگ ادامه بدهند و حتي عليه کشورهاي ديگري نيز به شروع جنگ بپردازند.
شبکه تلويزيوني ان.بي.سي بالاترين نقش را در ارائه اسلام آمريکايي ايفا مي‌کند و در سراسر جهان داراي خبرنگار و شنونده و بيننده است، همزمان با حمله آمريکا به عراق، مناظر تخريب کربلا و نجف و عذاب و شکنجه اسرا را نشان مي داد و زمينه را براي تجاوزات آمريکا آماده مي‌ساخت.
مشخص نيست تيم رسانه‌اي رياست‌جمهوري بر اساس چه مبنايي اين شبکه را با اين پيشينه و اهداف، براي پخش مستند زندگي احمدي‌نژاد انتخاب کرده‌اند در حالي که هنوز هيچ رسانه داخلي به جز صداوسيما، خبرگزاري دولت و روزنامه ايران، اجازه مصاحبه اختصاصي با وي را نيافته‌اند.
 
منبع:مشرق نیوز


 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :

موضوع :
اخبار ,  ,